Statystyki

  • Odwiedziło nas: 274857
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni

Kartka z kalendarza

Grupa III

Dzień dobry,

Zapraszam Państwa do wspólnej przygody, jaką jest zdalne nauczanie w wydaniu dla przedszkolaków. :) Nasza propozycja jest następująca:

  1. My będziemy podsyłać propozycję zajęć dla dzieci, tu na stronę internetową.
  2. Państwo, na ile jest to możliwe, będą zachęcać swoje Pociechy do wykonania, chociaż niektórych zadań spośród zaproponowanych.
  3. Niektóre dzieci będą potrzebowały więcej pomocy, a inne mniej. Prosimy, aby towarzyszyli Państwo dzieciom podczas zadań, udzielali wsparcia, ale ich nie wyręczali.
  4. Gotowe prace prosimy zbierać do teczki i przynieść do przedszkola, gdy będziemy już mogli się spotkać. Wszystkie prace pooglądamy, a niektóre za zgodą dzieci wywiesimy na tablicy.
  5. Na potrzeby naszej współpracy założyłyśmy maila: zdalnenauczaniep55@gmail.com

Bardzo prosimy o kontakt. Jest to mail tylko dla naszej grupy. Chcemy wiedzieć, kto z Państwa dotarł do tej informacji oraz umożliwić Państwu dzielenie się z nami swoimi przemyśleniami, sukcesami i potrzebami związanymi z naszą współpracą. Chętnie też pooglądamy prace dzieci wysłane na ten adres.

Pozdrawiamy serdecznie,

Nauczycielki grupy III 

 

Religia tymczasowo prowadzona jest w formie zdalnej.

 

https://drive.google.com/file/d/137QCSynl9GKizukeX_rNwWAYldxh4WUf/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Auyo8abZ0LT64oO4k1_OgrYf3orQBvUl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17lf4rnxFfFKtgHfx-wcHy6eZwAMRyiaJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17x_oNmGbW1OLfMtFmGdj5Gt2gWzGg2mT/view?usp=sharing

 

 

 

DRODZY RODZICE

W związku z reorganizacją roku szkolonego oraz sytuacją epidemiologiczną w kraju od 4.05. nauczyciele mają okres urlopowy. Oznacza to, że materiały do zdalnego nauczania nie będą umieszczane do odwołania. O wszystkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Pozdrawiamy serdecznie, nauczycielki grupy III

 

 

30.04.2020 - Czwartek

 

Kontynuujemy temat związany z teatrem:

- rysujemy po śladzie, str. 16 i 19

https://drive.google.com/file/d/1aOqJOiad2DJXjGsESueblOuBZMJTj9hw/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1kAQjKNtHVIahLrhH36RFHNPcTR9qyNUb/view?usp=sharing

- baśniowa matematyka, str. 17

https://drive.google.com/file/d/1TBccJJC-MpFLt-8pZ978MORsCAnI42Sp/view?usp=sharing

- kolorowanie wg wzoru, str. 18

https://drive.google.com/file/d/1esudh9uKLceFv6jjMYpDg_gHLwu2sSr_/view?usp=sharing

Film o Polsce:  https://www.youtube.com/watch?v=5hmAjW-qlJU&feature=youtu.be

Było dużo siedzenia przed komputerem, to teraz duuużo ruchu. Łatwo nie będzie, ale wierzę, że dacie radę.  https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g a dla wytrwałych część druga. Tylko nie bierzcie przykładu z chłopca :) https://www.youtube.com/watch?v=NNq5aOwdM-g

Dobrego długiego weekendu!!!

 

 

29.04.2020 - Środa

 

1. Zagadki na rozgrzewkę:

Jak się nazywa taki budynek,

w którym zobaczysz scenę, kurtynę?

TEATR

Choć nie są żywe, widzowie im brawa biją,

występują w teatrze, chętnie na nie popatrzę.

KUKIEŁKI

 

2. Zadania - karty pracy s. 10, 13, 14, 15 (14 i 15 można nie drukować, tylko wykonać ustnie)

https://drive.google.com/file/d/1515JZ5Sgd6g7-hySzFbw7h01X6nVF3KD/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1ef3lfe--OpuEM_gvU2wcVRRIDIoeNtp3/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1l0LIzt_-kl0D-OBNzQiMMqxcOzniK5Wv/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/15GyqZbMMfDrKUpR8QkScRPzaFraDRi8l/view?usp=sharing

 

3. Słuchanie wiersza Doroty Gellner Śmieszny zamek

 

W ciemnym kącie, pełnym kurzu,

śmieszny zamek jest na wzgórzu.

Wszyscy, którzy w nim mieszkali,

dawno gdzieś pouciekali.

Więc na starej wisi bramie

ogłoszenie w złotej ramie:

ZATRUDNIMY:

1. Tłum rycerzy

2. Smoka, który zęby szczerzy

3. Pazia

4. Króla

5. I królową!

 I zaczniemy bajkę nową!

 

4. Rozmowa na temat wiersza:

  • Gdzie był zamek?
  • Czy ktoś w nim mieszkał?
  • Jak mógł wyglądać taki opuszczony, śmieszny zamek?
  • Co znajdowało się na bramie?
  • Kogo chciano zatrudnić?

 

5. Praca plastyczna:

Malowanie, rysowanie lub wykonanie dowolną techniką śmiesznego, opuszczonego zamku.

 

6. Zadania str. 25, 26, 31 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=33

25 i 31 nie wymagają drukowania :)

 

7. Zabawa dla chętnych: Ćwiczenia ekspresji językowej pod hasłem Układamy baśń

Każdy uczestnik zabawy kolejno wypowiada zdanie tak, aby razem tworzyły one logiczną całość. W ten sposób powstanie wpólnie ułożona baśń.

Przykładowe pierwsze zdanie:

Za siedmioma górami, za siedmioma morzami stał zamek, w którym mieszkał smok mieniący się wszystkimi kolorami tęczy.

 

Miłego dnia!!!

 

 

29.04.2020 - Wtorek

 

Wprowadzenie litery h

Analiza i synteza słuchowa słowa helikopter, harfa. Dzielenie na sylaby i na głoski podanych wyrazów. Określenie z ilu sylab i ilu głosek składają się te słowa. Wskazywanie głoski znajdującej się na początku tych wyrazów. Podawanie przykładów słów rozpoczynających się na h (hak, hamak, homar...), mających je w środku (echo, rachunek, marchewka...) oraz na końcu (dach, groch, pech...). Podawanie imion rozpoczynających się głoską h (Hania, Helenka, Henryk, Hubert...)

Oglądanie litery h: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej https://drive.google.com/file/d/10PkPx_VWghMUebBrZBgaYuNFk_PEAdtR/view?usp=sharing Wykonanie poleceń z karty pracy.

Wyjaśnienie dziecku, że głosce h odpowiadają dwa zapisy - litera h i dwuznak ch

Ozdabianie litery h według własnego pomysłu. https://drive.google.com/file/d/1w4JAL_-agVXWh3IlXetuJ7zgpBt82cNY/view?usp=sharing

Pisanie liter h po śladzie. https://drive.google.com/file/d/1ZINSO7UX_X5b-ut9xW44UTf_-H3TbS-t/view?usp=sharing

 

Rozwiązywanie zagadek nt. baśni i bajek:

 

Jest rzadkim zwierzęciem, podobnym do Burka.

W bajce Czerwonego pożarł nam Kapturka.

WILK

 

Może złote jajka znosić tylko w bajkach.

KURA

 

Maleńki człowieczek z wielu baśni i bajeczek.

KRASNOLUDEK

 

Z jakiej jesteśmy bajki?

To my - braciszek i siostrzyczka.

Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.

Całą ze słodkiego pierniczka.

JAŚ I MAŁGOSIA

 

Jaka to postać znana z wielu bajek,

co często na latającej miotle w podróż się udaje?

CZAROWNICA

 

Kochany przez wszystkich miś.

Jego przyjaciel to Krzyś.

Czerwony serdaczek i wesoła mina.

Od baryłki miodu każdy dzień zaczyna.

KUBUŚ PUCHATEK

 

Z drewna wystrugany,

chłopiec z bajki znany.

Kiedy kłamał w głos,

szybko rósł mu nos

PINOKIO

 

Buzia jej różowiutka,
Jest wesolutka i milutka.
Rozgadana już od rana,
Bardzo często rozśpiewana.
Często w błotku z bratem szaleje,
Któż to taki przyjaciele?

ŚWINKA PEPPA

 

Niełatwo ją spotkać i złapać to nie lada gratka,
Nie każda ją złowi wędka czy też siatka.
Może nędzną chatę w mig w pałac przemienić,
A jej łuska cudownym kolorem się mieni.

ZŁOTA RYBKA

 

To malutka jest istota,
Która bardzo nie lubi błota.
W różnych miejscach już mieszkała,
W mysiej norce przebywała.
Ocaliła jaskółeczkę,
Poleciała z nią przez rzeczkę.
Tam król elfów dał koronę,
Wkrótce pojął ją za żonę.

CALINECZKA

 

Oglądanie filmiku na temat teatry https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0

Pytania:

Czy potrafisz powiedzieć, jak powstaje spektakl teatralny?

Jakie osoby są potrzebne do przygotowania spektaklu i z jakich korzystają pracowni?

Który zawód z tych potrzebnych do stworzenia spektaklu wydaje Ci się najciekawszy?

 

Zabawa w teatr.

Możesz na przykład:

- z pomocą rodziców przygotować scenariusz

- przygotować z najbliższymi występ, np. z rodzeństwem dla rodziców, lub z mamą dla taty :)

- zaprojektować stroje, peruki, a może buty...

- a może wolisz stworzyć dekoracje?

- albo narysować scenę, przykładowy rysunek :) https://drive.google.com/file/d/1DvN3N1NFdeFwYVbNF4-eHwhzynWqe6tI/view?usp=sharing

 

Każdy pomysł mile widziany. Bawcie się dobrze i przysyłajcie zdjęcia.

 

27.04.2020 - Poniedziałek

 

Ćwiczenia str. 11 https://drive.google.com/file/d/1DJLnHop04XSM493Xhb6oB-IbMJv2P1uo/view?usp=sharing

Ćwiczenia str. 12 (można jej nie drukować) Pytanie do ćwiczenia: Z czym związane są te nazwy? https://drive.google.com/file/d/1t3DAcrYmFge75CnwNqM_z_3ZZUOKBuvL/view?usp=sharing

 

Słuchanie wiersza:

 

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

Zaczarowana każda chwila,

Kurtyna w górę się unosi

I przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie

Wesołe, smutne, zagadkowe,

Można do kraju baśni trafić

I poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,

Nauczyć wielu mądrych rzeczy,

Uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

Ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

Pytania:

  • Jakim miejscem jest teatr?
  • Co dzieje się na scenie?
  • Co nam daje teatr?
  • Jak należy zachowywać się w teatrze?

 

Trochę ruchu przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

 

Podręcznik str. 74 i 75 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_ksiazka/mobile/index.html#p=76

 

Angielski:

https://drive.google.com/file/d/1GxBqdra6xS7OcAhO1ZNefADTBE1RaOSn/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1OmcNyDvPl7qiZaVnYhfpP6uultL5YO0Q/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1A6wg5-fvxZyzHNhYlJ1Fzkrs-lYm_qVl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1GMLGGNqljG-AkddWPyhLSd9MD0vBooKC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/16ANFLZ8ifnlKwSXKH_wrCpeVaLV_7wfZ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1CRNpEWF6uPmNx7qeDVEOpH_2dcOQnH5y/view?usp=sharing

 

 

24.04.2020 – Piątek

 

Słuchanie wiersza  A. Widzowskiej Przyjaciel przyrody

 

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,

zadbać o lasy, powietrze, wodę,

kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!

 

To źle marnować wodę w kąpieli

od poniedziałku aż do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkować w wannie?

Lepiej z prysznica zrobić fontannę!

 

Torba foliowa szczerzy zębiska.

– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.

Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,

fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!

 

– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.

– W lesie się smażę niczym iskierka,

a gdy rozgrzeję się jak ognisko,

pożar wywołam i spalę wszystko!

 

– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,

że na planecie mieszkają dzieci?

Szust! Posprzątamy bałagan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

 

Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,

wiemy, że pożar wywołać łatwo,

a gdy widzimy sarenkę w lesie,

to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!

 

Ten, kto przyrodę niszczy i truje,

niech się kolcami jeża pokłuje!

 

Rozmowa na temat wiersza:

  • O co należy zadbać w przyrodzie?
  • Czego nie należy marnować?
  • Czego nie należy robić z plastikowymi i szklanymi opakowaniami?
  • Dlaczego należy segregować śmieci?
  • Co powinno spotkać tych, którzy nie dbają o przyrodę?

Podawanie cech przyjaciela przyrody.

Np. Przyjaciel przyrody:

- nie łamie gałęzi drzew,

- nie depcze trawników w parku, na skwerze,

- nie śmieci,

- nie zrywa roślin,

- nie zostawia kapiących kranów,

- wychodząc z pomieszczenia, gasi światło,

 

Karta pracy str. 8 https://drive.google.com/file/d/1tUa8kcqdUkRfhcrxQn6wyyf9psiAg3mr/view?usp=sharing

Planszowa gra sportowa https://drive.google.com/file/d/1Kih_uoUpgxxSidIZqJutRtt3vNpUeHIk/view?usp=sharing

Bajka na temat segregacji śmieci https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY Warto dodać, że dzisiaj szklane butelki zarówno bezbarwne, jak i kolorowe wyrzucamy do wspólnego pojemnika (białego lub zielonego), a do czerwonego aluminium.

Karta pracy s. 9 https://drive.google.com/file/d/1Ig43HdqM1u265egIgR5pEM5CCvt62ywh/view?usp=sharing

Gra w Czarnego Piotrusia

https://drive.google.com/file/d/118QXu5ssOgTTeGyrEJC8esguzNwzI3w0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1AK2wL6Pdw0cR-2mzslat8t16xIagec7E/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1U1DycQZZQFDcvVRA75ttdfja-O48mcyt/view?usp=sharing

Karta pracy, dotycząca wczorajszych eksperymentów. Utrwalenie pojęcia pełny i pusty. https://drive.google.com/file/d/1Dt9ouZe5bMuEHRNDQVLGFBQIvFIj4O2U/view?usp=sharing

 

 

23.04.2020 - Czwartek

Drodzy Rodzice, jeżeli macie w zwyczaju czytać dzieciom te wiadomości, to bardzo Was proszę, żebyście dzisiaj zrobili wyjątek. Dzieci będą za chwilkę porównywały pojemność naczyń za pomocą obranej jednostki miary (np. szklanki). Do tego potrzebna jest z Waszej strony pomoc. Aby zabawa się udała potrzebne nam będą dwa naczynia różniące się kształtem, ale o takiej samej pojemności, szklanka i woda oraz miejsce, w którym bezpiecznie można przelewać wodę.

Rodzic napełnia te naczynia wodą i pyta dziecko, do którego naczynia zmieści się więcej wody? Dziecko szacuje na oko, które naczynie ma większą pojemność.

Rodzic pyta: Jak sprawdzić czy masz rację?

Dziecko mówi swoje pomysły. A rodzic, na ile to możliwe, sprawdza we wskazany przez dziecko pomysł. Tłumacząc, czy to dobry pomysł, czy też nie i dlaczego nie.

Później rodzic proponuje swój pomysł (oczywiście jeżeli dziecko go już nie podało samo), czyli sprawdzenie za pomocą jednej miarki.

Czy może nią być szklanka? Oczywiście.

Dziecko przelewa wodę z naczyń do kubka i liczy, ile takich miarek zmieściło się w każdym naczyniu. Okazuje się, że mimo różnicy w wyglądzie naczyń mieści się w nich po tyle samo wody.

Pytania do dziecka:

Czy można po wyglądzie naczyń stwierdzić z pewnością, gdzie jest więcej wody?

Czym można sobie pomóc, by to stwierdzić?

Czy można mierzyć wodę w każdym naczyniu inną miarką?

Wnioskiem z eksperymentu powinno być stwierdzenie: POJEMNOŚĆ NACZYŃ MOŻNA PORÓWNAĆ ZA POMOCĄ WSPÓLNEJ MIARKI.

Po takim eksperymencie zapraszam do zabawy:

Oglądanie naczyń o różnych kształtach. Szacowanie na oko, gdzie zmieści się najwięcej wody. Wlewanie wody do trzech naczyń za pomocą tego samego kubka (czy innej miarki). Liczenie, ile kubków wody mieści się w każdym naczyniu. Porównywanie otrzymanych wyników, wyciąganie wniosków.

Jednostka objętości, warto zobaczyć, nie trzeba zapamiętać :) https://www.youtube.com/watch?v=3Gd9zw0C4Sc

DLA CHĘTNYCH:

A może ktoś ma ochotę na mały eksperyment z wodą. https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44

 Jeśli tak, to wyślijcie zdjęcia, jak Wam się udało. A może rodzice pokażą Wam inne eksperymenty, albo razem z rodzicami poszukacie ich na Internecie. Prześlijcie nam zdjęcia swojej zabawy w eksperymentowanie.

A teraz posłuchajcie ciekawostek na temat motyli:  https://drive.google.com/file/d/12Fsq1dDtGBFQTxLs6DtGb2YQTykYYaVc/view?usp=sharing

i wykonajcie pracę plastyczną: https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA lub https://www.youtube.com/watch?v=BEcpoC2Va2A

 

Udanej zabawy!!!

 

 

22.04.2020 - Środa

Słuchanie piosenki Nasze uszy słyszą świat https://www.youtube.com/watch?v=NCvIZ9rIkeg

Rozmowa na temat piosenki:

  • Z ilu zwrotek składa się piosenka?
  • Czy ma refren?
  • Co robią oczy? Co robią uszy?
  • Do czego służy nosek?

Zabawa przy piosence:

Podczas pierwszej zwrotki dzieci spacerują, przyglądając się domkowi, niebu, trawie... Podczas refrenu zatrzymują się i wyklaskują rytm piosenki, jeśli jest potrzeba to rodzice pomagają dostrzec rytm. Podczas drugiej zwrotki dzieci spacerują wąchając kwiatki, a potem kichają.

Praca plastyczna http://www.zabawydladzieci.com.pl/kwiaty-z-rolek/ lub http://zblogowani.pl/wpis/16389982/wiosna-z-blogerami-dzien-15-kwiatek-z-rolki

Zabawy przy komputerze - klasyfikowanie:

Wskazywanie elementu, który nie pasuje: https://www.ixl.com/math/kindergarten/same-and-different

Klasyfikowanie wg kształtu https://www.ixl.com/math/kindergarten/classify-and-sort-by-shape

Klasyfikowanie wg koloru https://www.ixl.com/math/kindergarten/classify-and-sort-by-color

 

Zadnie str. 6 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=8

Zadanie str. 5 i 6 (6 nie drukujemy)

https://drive.google.com/file/d/1-dmTpVmPJVBMOUFZlLdSCw2bcCwLmoQC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/12SghAvdtEv5eRscFDLeTNbwzpzyzyzfL/view?usp=sharing

 

W celu utrwalenia zmysłów, warto posłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo

 

Kochane dzieci, jesteście bardzo dzielne. Pięknie pracujecie. Wszystkie przysłane przez Was pracę są bardzo ładne i sprawiają nam ogromną radość!!!

DLA CIEKAWSKICH: Dziś obchodzimy Dzień Ziemi https://liblink.pl/4xJgbMoGyB

 

 

21.04.2020 – Wtorek

Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej Co to jest przyroda?

Co to jest przyroda?

To drzewa i kwiaty,

I liście, i woda.

Motyl nad łąką,

biała stokrotka.

 

Przyroda jest wokół,

wszędzie ją spotkasz!

Ptak rozśpiewany,

grające świerszcze .

 

Powiedzcie proszę,

co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrodę,

kochaj przyrodę.

Kwiatom w doniczkach

nie żałuj wody.

 

Dbaj o trawniki!

Niech koło domu

będzie wesoło,

będzie zielono.

 

Rozmowa nt. wiersza:

  • Co to jest przyroda?
  • Jak należy o nią dbać?
  • Co to znaczy: szanować przyrodę?

Zrozumienie zależności występujących w świecie przyrody:

  • Kto jest ważniejszy w przyrodzie – rośliny, czy zwierzęta?
  • Czy mogłyby żyć na świecie zwierzęta, gdyby nie było roślin?
  • Co jest potrzebne do tego, aby mogły rosnąć rośliny?

 

Słuchanie ciekawostek na temat roślin:

Rośliny, tak jak ludzie i zwierzęta, oddychają: pochłaniają szkodliwe gazy (dwutlenek węgla), a wydzielają tlen, który jest potrzebny do oddychania ludziom i zwierzętom. Jeżeli ziemia, woda i powietrze są zanieczyszczone, to szkodzom ludziom, zwierzętom i roślinom, które wtedy chorują.

Karta pracy str. 3 https://drive.google.com/file/d/1486SEG9fEx-lNOwaDMk5v5wbd-8-v2hX/view?usp=sharing

Trochę ruchu: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo&t=18s

Zadani str. 29 i 30 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=31 Jak zawsze, nie wymagają one drukowania.

Angielski:

https://drive.google.com/file/d/11dv3QA7vUshWVgzL7I0bvfTfys5Td-xe/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11b0BiWBt_UU0TXZeHO2ojvG_f9ziSWee/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11g8pgFQnQ8RfLyjBt6BUBqWYdxoUit3y/view?usp=sharing

https://youtu.be/l4WNrvVjiTw

UWAGA, UWAGA!!!

Bardzo proszę, aby rodzice zwracali uwagę na prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego. Dziecko ołówek, czy kredkę powinno trzymać w trzech palcach, w sposób pokazany w linku.

https://drive.google.com/file/d/1kIUIZL322LK9GwSm_3Y8Kd3muF4-BXkg/view?usp=sharing

 

 

20.04.2020 – Poniedziałek

 

Oglądanie zdjęć żab.

https://drive.google.com/file/d/11N1g94Lt4akICuK9Tj-BYe2UO04pvU3A/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11H_JiffjjBpPcfAmoMs0LUbp8RVs0MUr/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11M1B4VNovGxnVkRoacbmH3u2Rw-Td3tC/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1152FWK2RDvFSENLLYAw-_qGzBfMAY_i6/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1175TzVE-tStOf3tLznPTtki9Ri6dYgFk/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11RCYlc5lR1uPyP6L-s6IWkOOvy2facFk/view?usp=sharing

Słuchanie ciekawostek na temat żab. https://drive.google.com/file/d/11UvhvRw2VPSVfb9GUCqjA8DgUVs6WllF/view?usp=sharing

Analiza i synteza słuchowa słowa żaba. Dzielenie słowa żaba na sylaby i na głoski. Ile ma sylab, a ile głosek?Co słychać na początku słowa żaba?

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ż (żyrafa, żurek, żyrandol…), mających ją w środku (kożuch, mrożonki, bażant…). Nie wyszukujemy słów z ż na końcu, ponieważ często słychać w jej miejsce sz.

Żabie skoki. Wyznaczamy dziecku trasę (najlepiej przez całe mieszkanie), zadaniem dziecka jest skakanie jak żabka (w kucki, nogi szeroko i ręce między nogami oparte o podłógę). Rodzic patrzy, czy dziecko ładnie skacze i mierzy mu czas (np. za pomocą stopera, choć równie dobrze można po prostu liczyć). Zadanie można powtórzyć, kilka razy, tak aby wynik był dla dziecka satysfakcjonujący.

Oglądanie litery ż w karcie pracy. Wykonanie poleceń. https://drive.google.com/file/d/1djm37DOYkWQVRuh4OZrUzJvRFae1XKtG/view?usp=sharing

Wyjaśnienie dzieciom, że jest jeszcze inny zapis głoski ż – dwuznak rz.

Rysowanie ż po śladzie i samodzielnie. Kolorowanie żabki. https://drive.google.com/file/d/1UhL-ESuygfV0EwWrvNMbKTKt0yMFdDl-/view?usp=sharing

Karta pracy na str. 7. Wyjaśnienie pojęcia barwa ochronna. https://drive.google.com/file/d/1XXANepjMFmehhx3ZowbppmxJz9E1swVt/view?usp=sharing

Gimnastyka https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

Religia

Pani Asia bardzo dziękuję dzieciom, które odesłały swoje prace. Wszystkie były pięknie wykonane!

Zadanie na dziś: https://drive.google.com/file/d/16hWbkxNjSlqCbPuaZv2Qa4VP1VwTtYue/view?usp=sharing

 

 

 

17.04.2020 – Piątek

 

1. Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej „W naszym ogródeczku”:

,, W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki:

zagrabimy ścieżki,

przekopiemy grządki!

Na grządkach wyrośnie:

fasolka, marchewka,

sałata i groszek,

czerwona rzodkiewka.

 

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki-

będą nam pachniały

i fiołki i bratki,

nasturcje, goździki,

nagietki i groszek,

i ta biała lilia,

co tak żółci nosek.

 

2. Rozmowa na temat wiersza:

  • Co zrobimy w ogródku?
  • Co będzie nam potrzebne do kopania, a co – do grabienia?
  • Jakie warzywa wyrosną w ogródku?
  • Jakie kwiaty wyrosną w ogródku?
  • Jaka nazwa pojawia się zarówno wśród warzyw, ja i wśród kwiatów?  (groszek) 

Zachęcam, aby pokazać dzieciom wymienione w wierszu kwiaty na Internecie.

 

3. Dzieci wypowiadają się na temat roli roślin w życiu ludzi i zwierząt. Rodzic uzupełnia pomysły dzieci o własne i te zawarte w poniższej informacji.

Rośliny są pokarmem, wzbogacają powietrze w tlen, upiększają krajobraz, służą do produkcji lekarstw, herbat, soków, wykorzystywane są w kosmetyce do produkcji kremów, szamponów, maseczek, toników.

 

4. Zadanie z ćwiczeń str. 78 https://drive.google.com/file/d/17UgEe71UDvcXZqxLqng8ChhsU3RPJ330/view?usp=sharing

Wyjaśnienie nazwy dżdżownica. Pochodzi od tego, że wychodzi z ziemi w czasie deszczowej (dżdżystej) pogody.

Słuchanie ciekawostek na temat dżdżownicy https://drive.google.com/file/d/1u14le6dbOjzGkztZTb7Ka_P_4v43jW7F/view?usp=sharing

 

5. Zadania z ćwiczeń str. 79, 80

https://drive.google.com/file/d/12hQesY6hIVH3Rr44ZGC2Jyan_dYx-bFV/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1Lr-Dqx5BnUIF8sO9BptL-klFHCo5Vepv/view?usp=sharing

 

6. Zadanie dodatkowe, dla chętnych. Sadzenie dowolnej roślinki i obserwowanie jak rośnie. Można codziennie rysować jak wygląda, aby wyraźniej było widać jej rozwój.

 

7. Jeszcze jedno zadanko z angielskiego: https://drive.google.com/file/d/1JOqDAFVsZgDDxEspB0xpbifhFdF8-V0h/view?usp=sharing

 

 

16.04.2020 – Czwartek

 

Dzieci mówią rodzicom, gdzie mają prawą i lewą rękę, która to jest prawa i lewa strona.

Zabawa „Według wskazań rodzica” – Dziecka staje w wyznaczonym przez rodzica miejscu (np. na śordku dywanu) i porusza się zgodnie ze wskazówkami rodzica. Np. Idź 5 kroków w prawo. Teraz 2 kroki w lewo. Zrób 4 kroki do przodu. Zrób jeden skok do tyłu.  Głaszcz się lewą ręką po głowie. Dotknij prawą ręką lewego kolana. Zrób trzy podskoki na lewej nodze. Pomysły rodziców mile widziane.

Zabawa „W prawo, czy w lewo?” - Rodzic układa przed dzieckiem zabawkowe zwierzątka (lub lalki, pluszami, ilustracje zwierząt) skierowane w lewą lub prawą stronę. Zadaniem dziecka jest ułożenie z lewej strony zwierząt poruszających się w lewą stronę; a z prawej tych, które poruszają się w prawo. Dziecko przelicza zwierzęta w każdej grupie, a potem określa, których zwierząt jest więcej. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Wykonanie zadania ze str. 70 https://drive.google.com/file/d/1xIE-YQJbXJf4E8LN3LwcJo17l9L_cVfL/view?usp=sharing

Rozpoznawanie zwierząt po odgłosach https://drive.google.com/file/d/1WhyzZBZmtloYCjflPOb3mIXBq5T5jWGj/view?usp=sparing

Można teraz zrobić przerwę i poćwiczyć te same ćwiczenia, co wczoraj: https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

Sudoku, str. 75 https://drive.google.com/file/d/1DWgqqBb4TE3EE4HZH6Fg1CqQ-GrivwNI/view?usp=sharing

 Niestety nie można nakleić kurczaczków. Na szczęście są one łatwe do narysowania. Wystarczą dwa kółeczka (jedno troszkę większe na brzuszek, a drugie troszkę mniejsze na główkę), trójkątny dzióbek, kropeczka na oczko oraz dwie łapki z kreseczek.  Jeżeli rysowanie sprawia Ci za dużą trudność, narysuj zamiast kurczaczka – żółte kółko.

Przechodzimy do zadania ze str. 74. https://drive.google.com/file/d/1tKOYSIJumaLtfBa1xLrgc9fCmrbtzC3-/view?usp=sharing

 Można je wykonać bez drukowania – przerysowując całe zwierzątka, lub wydrukować i zrobić zgodnie z poleceniem.

Angielski:

Przypomnij sobie poznane wczoraj słówka, jeśli potrzebujesz, to obejrzyj znowu filmiki i wykonaj zadania: file:///K:/Zdalne%20nauczanie/Ja%20grupa%20III/15.04/worksheets_shapes%20(1).pdf

 

 

15.04.2020 – Środa

 

Wykonanie zadania ze str. 27 i 28 (nie trzeba drukować) można narysować na kartce. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=29

Zadanie s. 44 Wykonaj polecenia. https://drive.google.com/file/d/1ESyqf457VEX2uhF51mPs1KQPbloZlRRW/view?usp=sharing

Dzieci podają przykłady słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka, film…), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy…) oraz na końcu (elf, kilof, traf). Dzieciom, dla których to zadanie będzie za trudne, rodzic wymyśla różne wyrazy i pyta, czy spełniają one podane kryterium (np. czy wyraz foka jest na głoskę f, a helikopter, fajka, firanka, wazon, worek, kartka, fujarka…)

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM Wyszukaj figury geometryczne. Można zatrzymać piosenkę, aby mieć więcej czasu na szukanie. Możesz posłuchać drugi raz i trochę potańczyć.

Zadanie str. 41 https://drive.google.com/file/d/15iOFgeXPRWZ255BIlluNum3j5QkPn0BD/view?usp=sharing Dzieci nazywają powstałe figury geometryczne. Strzałki na literkach pokazują kolejność, w jakiej należy pisać.

Zadanie na str. 92 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=29. Dziecko z pomocą rodzica może przerysować obrazek na kartkę, a potem wykonać zadanie.

Odrobina ruchu https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Angielski:

Filmik https://www.youtube.com/watch?v=jbxXG6hwcRk&feature=youtu.be

Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU&feature=youtu.be

Domino file:///K:/Zdalne%20nauczanie/Ja%20grupa%20III/15.04/domino_shapes.pdf

Słówka file:///D:/Pobrane%20Pliki/shapes-vocabulary%20(1).pdf

 

Zachęcamy do ćwiczeń logopedycznych - zwłaszcza dzieci, które takiej pomocy potrzebują.

Propozycje zajęć znajdują się w zakładce LOGOPEDIA.

 

14.04.2020 – Wtorek

 

Dzień dobry kochane Dzieci i drodzy Rodzice,

Dziękujemy dzieciom, które zrobiły palmy. Wymienić tu należy: Michałka, Natalkę, Wiktora, Kordiana i Maksia z drugiej grupy. Podziękowania także dla rodziców, którzy zapewne uczestniczyli, choć troszkę, w pracy dzieci. Wszystkie palmy były piękne. Brawa dla Was!

Dziękujemy Natalce, Michałkowi i Borysowi za ich pomysły na ćwiczenia gimnastyczne oraz rodzicom za pomoc w nagraniu i wysłaniu filmików. Równocześnie przypominamy, że czekamy na kolejne zabawy ruchowe, które można wykonać w domu. Ruch jest niezwykle ważny i wszystkim przydadzą się nowe pomysły.

Drodzy Rodzice, pojawiły się przypadki osób, które do tej pory się do nas nie odezwały. Bardzo prosimy, o chociaż krótkiego maila z informacją, czy są państwo zdrowi i jak się mają dzieci. Zależy nam, aby mieć stały kontakt ze wszystkimi rodzicami. Pozdrawiamy.

 

Tyle słowem wstępu, a teraz zapraszamy do dalszej pracy:

1. Oglądanie ilustracji w podręczniku na stronie 68-69. Dziecko nazywa zwierzęta przedstawione na obrazku, a także przypomina sobie jak nazywają się dzieci konia, krowy i świnki oraz domy poszczególnych zwierząt (obora, stajnia, chlew, kurnik)

2. Słuchanie wiersza z podręcznika T.M. Massalskiej „W gospodarstwie”.

3. Rozmowa na temat wiersza:

- Kto pieje od świtu?

- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?

- Od kogo opędza się koń?

- Kto chrumka? Kto cichutka miauczy?

- Kto głośno szczeka?

 4. Filmik o zwierzętach https://www.youtube.com/watch?v=JGtV5J4C9PM

Niestety na końcu filmiku jest powiedziane, że wszystkie zwierzęta na wsi mieszkają w stodole. My jednak wiemy, że mają swoje domy i tego się trzymajmy.

Młodsze dzieci mogą obejrzeć również ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

5. Ćwiczenia ortofoniczne. Rodzic pokazuje na ilustracji zwierzęta, a dziecko nazywa je i naśladuje ich odgłosy.

6. Karta pracy str. 71, 72, 73. Można to wykonać bez drukowania.

7. Lepimy z plasteliny wybrane zwierzątko z wiejskiej zagrody.

 

Czekamy na zdjęcia zadań z religii oraz zwierzątek z plasteliny.

 

 

10.04.2020 – Piątek

 

RELIGIA dla dzieci uczęszczających na zajęcia

Wielki Piątek

https://drive.google.com/file/d/1PS9_72UCfjimDblteRSIrYxECdYGcJlk/view?usp=sharing

Wielka Sobota

https://drive.google.com/file/d/1sSKIhperhRd5256QtDRzaQ5DCjV8SFtf/view?usp=sharing

Wielkanoc https://drive.google.com/file/d/1PWg40sHZn6Gpynl4CsCNgy4G4NDefWuB/view?usp=sharing

Pani Asia – Katechetka czeka na wypełnione zadania. Spokojnie, nie musi być dzisiaj i nie musi być wszystko. Wysyłamy na naszego maila.

 

Zadanie na dziś:

 

Słuchamy piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Pytania do dzieci:

  • Jakie znaki Wielkanocy pojawiły się w piosence?

Które z nich znasz ze swojego domu?

Co to znaczy „tradycyjne”?

Co robimy w Śmigus-dyngus?

Dla ciekawskich https://www.youtube.com/watch?v=MXr5pWMtKqc

Jeśli jakiegoś słowa nie rozumiesz – zapytaj rodziców. :)

 

Karty pracy:

Weź pusty koszyczek i nazbieraj do niego pisanki, a potem zanieś je zajączkowi.

https://drive.google.com/file/d/1-zgHYT3uQopgtzNVaT072pgyh0zdJbw1/view?usp=sharing

Zaprowadź zajączka do koszyczka z pisankami. https://drive.google.com/file/d/107ikRpV_sCJlB5WkM2pnR1c0D_qv68-6/view?usp=sharing

 

Praca plastyczna – Zajączek

https://onelittleproject.com/handprint-bunnies/?fbclid=IwAR1X6FVfddURah-J9oWxazAKPp_rz5qvgp3Ga9xsA8mkUO_MQqMhWggvARA

 

Gimnastyka od Borysa

Uwaga! Przewrót w przód robimy tylko pod opieką Mamy lub Taty.

https://drive.google.com/file/d/1vgHCFRpx_JBOGasqqqK5XEt8bB44si9J/view?usp=sharing

 

 

Życzymy zdrowych, wesołych i spokojnych Świąt Wielkanocnych!!!

 

9.04.2020 - Czwartek

 

Dzisiejszy dzień spędzimy na nauce angielskiego.

 

Warto obejrzeć i pośpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4&feature=youtu.be

 

Karty prtacy:

1. 

https://scontent.fpoz1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-0/p480x480/91923022_222368052426586_3109434383887499264_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=mqCFWR1_czAAX-6fDfi&_nc_ht=scontent.fpoz1-1.fna&_nc_tp=6&oh=1980b0e987e98aabe8e070905089cf04&oe=5EB25475

2. https://drive.google.com/file/d/1Y7ocStJJAeuyQvuAl1Ku7xakjLm4OEXI/view?usp=sharing

 

Święta Wielkanocy w Wielkiej Brytani obchodzone są inaczej niż w Polsce - więcej informacji na ten temat https://drive.google.com/file/d/1O4zVK4EZkKoyiHAEL6yCtluCImI37VBu/view?usp=sharing

Wielkanocne słówka https://drive.google.com/file/d/11G72Aeh90qEFTbo-pKjiIMPSSrHbAvei/view?usp=sharing

 

Znajdźmy też trochę czasu na religię - oczywiście te dzieci, które są zapisane na zajęcia.

https://drive.google.com/file/d/1ePjUUoruu05w2LLNXZetJ7hBF1Gf9FzC/view?usp=sharing

Krzyżówka na końcu jest dla chętnych.

 

8.04.2020 - Środa

 

Pamiętajmy o ruchu:

Kilka inspiracji znajdą Państwo tutaj https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s

Zadania na dzisiaj:

Dziś jest dzień pomagania mamie i tacie. Święta się zbliżają wielkimi krokami, rodzice mają dużo pracy, więc wszystkie dzieci podwijają rękawy i pomagają. Niektórzy ozdobią jajka, inni odkurzą podłogę, jeszcze inni umyją lustro, bądź pomogą w pieczeniu ciasta. Czekam na informacje, w czym pomogliście swoim rodzicom. Można to narysować, albo poprosić rodziców o napisanie, czy zrobienie zdjęcia.

Pamiętacie naszą piosenkę? https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w Warto ją sobie dzisiaj przypomnieć, może nauczycie się na pamięć zwrotek, bo refren chyba wszyscy znacie... Prawda?

Zadania dla tych, którzy szybko uwiną się z pomaganiem:

Policz pisanki – narysuj w kwadracikach tyle kropek, ile jest jajek ozdobionych w pokazany sposób. Jeżeli umiesz, napisz cyfrę określająca ich ilość. Pokoloruj wszystkie jajka z takim samym wzorem w jednakowy sposób.

https://drive.google.com/file/d/1Ho8mgJO2crojwwxzSVjtgHSE7W3WnBwd/view?usp=sharing

 

 

KOLEJNE DWIE PALMY :)

JEDNĄ Z NICH WYKONAŁA MAKS Z DRUGIEJ GRUPY, KTÓRY ŻYCZY NAM WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT.

BARDZO DZIĘKUJEMY!

 

7.04.2020 - Wtorek

 

Zapraszamy do obejrzenia ilustracji i wykonania zadań z książki na str. 66 (dla chętnych) i 67 (dla wszystkich)

Następnie dzieci rozwiązują ustnie zagadki z ćwiczeń ze str. 60 – chętni oczywiście mogą narysować odpowiedzi na kartce. Odpowiedzi: baranek, pisanki, palma, baby/babki, jajka, koszyczek. Oraz wskazują odpowiedź ze strony 62 (ćwiczenia)

Gimnastyka polecana przez Michałka i Natalkę:

Ćwiczenie na silne rączki, konserwy zamiast hantli:

https://drive.google.com/file/d/1Ownd-VFg72W-2sHr3DCn__Iuioi6nsH8/view?usp=sharing

Bieg na świeżym powietrzu, bez wychodzenia z domu:

https://drive.google.com/file/d/1hgVlmWDDJ8RBEnfd0t6baOO3C9xxTDoq/view?usp=sharing

Zabawa w "tajnego agenta", który nie może dotknąć promieni lasera. Wystarczy taśma malarska i odrobina wyobraźni:

https://drive.google.com/file/d/18Lr1QMKp87eDux-Y-X5n8An8YggzKPEp/view?usp=sharing

„Niebezpieczne” rozciąganie ;)

https://drive.google.com/file/d/16RGvw5LdT1AyuIbM6dPVhtNq8U5jeHfc/view?usp=sharing

Chodzenie jak… PAJĄK

https://drive.google.com/file/d/1uT6n7t0kIurjdsc6nOGbZQoPvPNObMNl/view?usp=sharing

 

 

MAMY JUŻ TRZY PIĘKNE PALMY.

ZAPRASZAMY DO OGLĄDANIA. ZNAJDUJĄ SIĘ NA DOLE STRONY.

ZACHĘCAMY DO DOSYŁANIA KOLEJNYCH PRAC. 

 

06.04.2020 - Poniedziałek


Kilka palm już otrzymałyśmy i w najbliższym czasie udostępnimy, aby każdy mógł podziwiać i poczuć atmosferę zbliżających się świąt. Kto jeszcze nie dosłał zdjęcia, spokojnie można to jeszcze nadrobić.

Zachęcamy do wysyłania filmików, czy zdjęć z ćwiczeniami przy użyciu domowych przedmiotów.

A dziś dla dzieci proponujemy trochę zabawy, choć wcale nie takiej łatwej. :)


Wielkanocne puzzle:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/219567-wielkanoc

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/219133-pisanka-%C5%9Bwi%C4%85teczna

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/wielkanoc/218960-kr%C3%B3liczek-a-jajkami

Tabelka:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/matrix_shape_color.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

Labirynt:

https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/mazedots.htm?language=english&linkback=../../../education/kindergarten/index.htm

Dorysuj drugą połowę obrazka:

https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_mirror.htm?language=english&linkback=../../education/kindergarten/index.htm

Pozdrawiamy!

 

03.04.2020 - Piątek

 

W najbliższą niedziele mamy już Niedzielę Palmową, dlatego naszą propozycją jest wykonanie palmy wielkanocnej. Oczywiście pomoc rodziców, czy starszego rodzeństwa jest tu jak najbardziej wskazana. Wykonanie techniką dowolną, za pomocą tego co jest dostępne w domu. Pozwolę sobie przedstawić palmę wykonaną przez moją córkę, ponieważ dzieci Madzię znają. Zdjęcie na dole strony. Nie jest to wzór, tylko przykład. Celowo nic więcej nie podpowiadamy. Możliwości jest wiele, utrudnieniem jest fakt, że trzeba poradzić sobie za pomocą materiałów dostępnych w domu. Gotowe palmy chciałybyśmy umieścić na stronce przedszkolnej, dlatego bardzo prosimy aby w mailu napisać, czy wyrażają Państwo na to zgodę. Wiemy, że część z Państwa wyraziła taką zgodę na stałe, jednak prosimy ją teraz powtórzyć. Rodzice, którzy nie udzielili stałej zgody, a chcą aby palma dziecka (z dzieckiem lub bez) została umieszczona na stronce też mogą napisać to w mailu.

Drugie zadanie to ćwiczenia gimnastyczne. Zastanówmy się:  Jak możemy ćwiczyć nie wychodząc z domu? Chciałybyśmy zaprosić dzieci wraz z rodzicami do zabawy. Każde dziecko przygotuje 3 ćwiczenia, które można polecić koleżankom i kolegom z grupy. Podczas gimnastykowania się można używać rozmaite sprzęty powstałe przy użyciu dostępnych w domu przedmiotów. Przykład znaleziony w internecie: https://www.facebook.com/TheTracyEffect/videos/10156851800745143/

Chciałybyśmy wszystkie pomysły udostępnić całej grupie. Proszę więc wysyłając zdjęcia i filmiki określać, co jest tylko do obejrzenia przez nas, a co możemy umieścić na naszej przedszkolnej stronie.

A teraz kolejny link polecany przez rodziców: https://eduzabawy.com/  Dziękujemy bardzo!

 

2.04.2020 - Czwartek

 

Drodzy Rodzice,

W dniu dzisiejszym chciałabym, żeby dzieci popracowały trochę nad kartami pracy z ćwiczeń. Nikt do tej pory nie zgłosił braku drukarki, więc mam nadzieję, że taka praca jest możliwa dla wszystkich.

Do wykonania są strony 48, 49, 52,53 i 54. Część z nich trzeba wydrukować, aby dzieci mogły wykonać polecenia. Myślę, że str. 49 można wykonać ustnie, a rozwiązania ze str. 54 narysować na dowolnej kartce (bez drukowania). 

https://drive.google.com/file/d/1xvRi-gzsxIZYaCyNKX5HSztVNmjp64vJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1cH0SG-nh505QFhpax8iJh59o6wuC7hlX/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1kaiUoTB_XFUNFUSGhbnisqzcaqjtewpI/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qKNrGSe8fTEuZ2iW0974fOV0ucxbzrXM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1VlILvDUGZ0Snqtj66tQEV0L-oB0eWA1m/view?usp=sharing

 

Gimnastyka dostępna jest od zaraz: https://wordwall.net/pl/resource/1200318/%c4%87wiczenia-gimnastyczne-gr-vi

Przypominam, że kalendarz pogodowy uzupełniamy codziennie, a po weekendzie chętni wysyłają go do pani. :) Ciekawa jestem, czy wszyscy widzieli w tym tygodniu śnieg...

Bardzo miło jest oglądać filmiki i zdjęcia przesyłane na maila. DZIĘKUJEMY!

Chciałybyśmy, aby każde dziecko choć raz w tygodniu pochwaliło się mailowo swoimi dziełami, wykonaną pracą, czy innymi sposobami twórczego spędzania czasu.

Materiały z języka angielskiego znajdują się na stronie przedszkol w zakładce Język Angielski. Gdyby nie udało się pobrać materiałów, to również proszę o informację.

Pozdrawiam.

 

1.04.2020 - Środa

 

1. Zagadka

Mogą to robić chłopcy i dziewczynki,
Dorośli to robią czasami.

Robimy to zwykle wtedy,
Gdy dobry humor mamy,
Gdy ktoś powie coś śmiesznego,
Kiedy zdarzy się coś miłego.
A każdy wam powie,
Że on to – zdrowie.

(rozwiązanie: śmiech)

2. Oglądanie kalendarza.

Rozmowa nt dzisiejszego święta.

Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Dzień, w którym ludzie starają się nawzajem w zabawny sposób oszukać albo zrobić jakiegoś psikusa.

Wyszukiwanie daty w kalendarzu.

3. Naśladowanie śmiechu:

■    małej dziewczynki,
■    Świętego Mikołaja,
■    małej myszki,
■    lwa,
■    króla wielkiego państwa,
■    starszej pani,
■    hipopotama, itp.

4. Kilka informacji:

Warto zwrócić uwagę dzieci na uniwersalizm śmiechu. Powiedzieć im, że śmiano się już bardzo, bardzo dawno temu. Śmieją się ludzie na całym świecie, bez znaczenia jest kolor skóry, płeć, wiek, język itd. Pytamy dzieci, jak myślą, dlaczego ludzie lubią się śmiać. Przy okazji mówimy im o tym, jak dobrze wpływa śmiech na cały organizm: pozwala na rozluźnienie ciała i polepsza samopoczucie. Pomaga odreagować napięcie, zdenerwowanie, jest w stanie zmniejszyć poziom lęku. Gdy się śmiejemy, głębiej oddychamy, a co za tym idzie – coraz lepiej dotlenia się cały organizm, i – co najważniejsze – dotlenia się mózg. 

5. Rozśmieszanie innych.

Spróbujmy rozśmieszyć dziecko, jednak UWAGA zadaniem dziecka jest nie okazanie rozbawienia, gdy jednak uśmiech pojawi się na twarzy dziecka następuje zmiana ról. Teraz dziecko próbuje rozśmieszyć nas, czy rodzicom również uda się wytrwać z poważną miną?

Mam nadzieję, że zabawa będzie pełna radości.

Na koniec liczę, że znajdą dzieci jakieś żart również dla pań. :) Czekamy na zabawne filmiki.

6. Karta pracy.

https://drive.google.com/file/d/112Ze5q-LvafXLsNZbtco6tCxnSNSEU1j/view?usp=sharing

Polecenie znajduje się na dole kartki. Ponadto pokolorować należy ilustrację. Czy żart przedstawiony na obrazku jest bezpieczny? Dlaczego nie każdy żart jest dobry?

Prosze wyściskać od nas dzieci. Pozdrawiamy serdecznie całe rodziny.

 

Dodatkowe propozycje:

Bajka o koronawirusie i właściwym zachowaniu podczas epidemii - polecam.